Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki
 

Specjalistyczna Poradnia Terapeutyczna Dla Dzieci, Młodzieży i ich Rodzin

ul. 3-go Maja 44, 72-200 Nowogard

 

Pracownicy

PRACOWNICY MERYTORYCZNI SPECJALISTYCZNEJ PORADNI TERAPEUTYCZNEJ DLA DZIECI, MŁODZIEŻY I ICH RODZIN W NOWOGARDZIE

 
Irena Juszczyk - pedagog terapeuta – Dyrektor SPT

  • diagnoza trudności w nauce w tym specyficzne trudności typu dyslektycznego,
  • dysortograficznego oraz dysgraficznego
  • diagnoza niepowodzeń szkolnych,
  • diagnoza dojrzałości szkolnej,
  • terapia pedagogiczna,
  • rewalidacja.
  • konsultacje i porady dotyczące trudności w nauce i problemów wychowawczych oraz spraw kierowanych na Zespół Orzekający; udziela porad rodzicom, dyrektorom placówek oświatowych, nauczycielom, pedagogom, prowadzi szkolenia, warsztaty dla nauczycieli, rodziców; 
     

Izabela Centała-Jasińska - pedagog

  • diagnoza dojrzałości szkolnej,
  • diagnoza niepowodzeń szkolnych,
  • trening twórczego myślenia (zajęcia grupowe),
  • usprawnianie manualno – graficzne (zajęcia grupowe),
  • terapia pedagogiczna,
  • rewalidacja.
     

Agnieszka Wójtowicz – pedagog

  • diagnoza pedagogiczna dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym:
    • dojrzałość szkolna, trudności w nauce, dysleksja, dysortografia, dysgrafia,
  •     diagnoza pedagogiczna do opinii o wczesnym wspomaganiu,
  • trening twórczego myślenia dla 6 – latków (zajęcia grupowe),
  • usprawnianie manualno – graficzne dla dzieci z oddziałów przedszkolnych,
  • terapia pedagogiczna,
  • konsultacje i porady.
     

Agata Rakowska - pedagog

·    diagnoza pedagogiczna dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym:

       -  dojrzałość szkolna, trudności w nauce, dysleksja, dysortografia,

         dysgrafia

·    diagnoza pedagogiczna do opinii o wczesnym wspomaganiu,

·     usprawnianie manualno – graficzne dla dzieci z oddziałów

    szkolnych,

·     terapia pedagogiczna,

·     konsultacje i porady.


Dorota Świątczak – neurologopeda

·   Profilaktyka logopedyczna:

-   bilans mowy trzylatka,

-    wspomaganie prawidłowego rozwoju mowy małego dziecka.

·   Diagnoza i terapia:

-    wad mowy,

-    mowy bezdźwięcznej,

-     opóźnionego rozwoju mowy.

·    Terapia zaburzeń mowy i komunikacji dzieci i młodzieży:

-     z niedokształceniem mowy o typie afazji,

-     z niepełnosprawnością intelektualną,

-     z wadami genetycznymi,

-     z zaburzeniami neurologicznymi,

-     z zaburzeniami żucia i połykania,

-     z jąkaniem i niepłynnością mówienia.

·    Konsultacje i porady logopedyczne:

          -     dla rodziców, opiekunów, nauczycieli.
 

Bożena Borowik – psycholog

  • diagnoza psychologiczna (zaburzeń w zachowaniu) przyczyn trudności wychowawczych,
  • indywidualna pomoc psychologiczna (terapia) dla dzieci i młodzieży 
    w rozwiązywaniu kryzysów emocjonalnych, sytuacyjnych i rozwojowych,
  • porady dla dzieci, młodzieży i ich rodziców w rozwiązywaniu problemów, uzależnie od substancji i uzależnień behawioralnych (fonoholizm, hazard online, komputeroholizm)
  • diagnoza przyczyn trudności szkolnych.

 

Anna Bielida – psycholog 

  • diagnoza i pomoc psychologiczna dzieciom małym 0 – 3 i ich rodzicom,
  • diagnoza i pomoc psychologiczna dzieciom w wieku przedszkolnym i ich rodzicom,
  • diagnoza niepowodzeń szkolnych w wieku szkolnym,
  • opieka nad dziećmi i młodzieżą z problemami emocjonalnymi:
    • diagnoza zaburzeń zachowania
    • diagnoza zaburzeń emocjonalnych
    • terapia indywidualna dzieci i młodzieży z zaburzeniami emocjonalnymi.
  • psychologia dla nauczycieli i rodziców:
    • porady
    • warsztaty
    • terapia
    • trening umiejętności wychowawczych,
  • poradnictwo zawodowe:
    • diagnoza predyspozycji zawodowych
    • konsultacje
    • porady odnośnie wyboru zawodu,
  • diagnoza zaburzeń rozwoju u dzieci z upośledzeniem umysłowym 

   0 – 18 lat

  • diagnoza dojrzałości szkolnej.

 

Agata Tarczykowska-Mikita (ulrop wychowawczy do 30.06.2018)

- psycholog

  • diagnoza dzieci i młodzieży – ocena funkcjonowania intelektualnego
    i emocjonalno-społecznego,
  • terapia systemowa rodziny,
  • zajęcia terapeutyczne dla dzieci i młodzieży (warsztaty),
  • zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców.

 

Kamila Banaś - pedagog

·  terapia dzieci i młodzieży z zaburzeniami zachowania

 

Bożena Kawicka - psycholog

  • diagnoza psychologiczna
  • psychoterapia indywidualna, systemowa rodzin
  • terapia z zakresu psychotraumatologii – (terapia osób po traumie)
  • terapia z zakresu suicydologii – próby samobójcze, zachowania autoagresywne np. samookaleczenia
  • terapia z zakresu somatopsychologii – wpływ czynników psychicznych na chorobę

·   psychosomatyka - zajmuje się wpływem czynników psychicznych na organizm człowieka. Jaki jest udział czynników natury psychicznej na powstawanie chorób somatycznych.
 

Agata Maciąg-Dawidowska - pedagog - integracja sensoryczna

  • Integracja   sensoryczna   to   zdolność   do   odczuwania,     rozumienia  
    i organizowania informacji dostarczanych przez zmysły z otaczającego nas świata. Sprawnie działający układ nerwowy pozwala nam segregować, porządkować i składać pojedyncze bodźce w kompletne reakcje mózgu. Prawidłowa organizacja tych informacji daje nam możliwość zaplanowania właściwego działania, zaczynając od odpowiedniego napięcia mięśni przy zwyczajnym rzucie piłką aż po wzbudzenie właściwych emocji w dalece bardziej złożonej sytuacji. Od  przebiegu   procesów   dokonujących   się 
    w ośrodkowym układzie nerwowym zależą również tak skomplikowane procesy jak mowa, czytanie, pisanie czy liczenie.
  • Jeśli rodzice  czy pedagodzy zauważyli u swoich podopiecznych takie objawy jak: zaburzenia napięcia mięśniowego (najczęściej zbyt niskie napięcie),   szybkie męczenie się, słabą koordynację ruchową,  problemy
    z posługiwaniem się sztućcami, nieprawidłowe chwytanie kredki, trudności w nauce czytania lub pisania, trudności w koncentracji, unikanie zabaw grupowych, wycofywanie się z kontaktów z społecznych, trudnościwysłuchiwaniem poleceń, problemy z nauką jazdy na rowerze, unikanie  zabaw   na   huśtawce,   karuzeli,   nadwrażliwość  na   światło
    i dźwięki, unikanie zabaw plasteliną, malowania  palcami  i dotykania niektórych  faktur,  np.  piasku,   trudność  w  założeniu  nowych  ubrań 
    i zaburzenia mowy może to świadczyć o zaburzeniach integracji sensorycznej.
  • Terapia SI - w głównej  mierze  polega na dostarczaniu dziecku określonej ilości bodźców zmysłowych, w szczególności przedsionkowych, proprioceptywnych i dotykowych. Wszystko to dzieje się pod kontrola terapeuty. Zajęcia te mają na celu poprawę poziomu pracy połączeń synaptycznych, co z kolei sprawia, iż mały pacjent lepiej przetwarza docierające do niego za pośrednictwem zmysłów informacje. „Terapia integracji sensorycznej przybiera formę indywidulanej zabawy pacjenta z terapeutą, co pozwala dostosować ćwiczenia do poziomu rozwojowego dziecka. – tłumaczy terapeutka Agata Maciąg –Dawidowska – Taka forma sprawia, że dziecko chętnie uczestniczy w zajęciach, wykonując odpowiednie ćwiczenia doświadcza otaczający je świat wszystkimi zmysłami. Dzięki  temu   możemy   dostarczać   mu  odpowiednie  bodźce.  Naprzemienne   pobudzanie  i wyciszanie ośrodkowego układu nerwowego oraz stymulowanie zmysłów przynosi efekty w postaci poprawy funkcjonowania układu sensorycznego dziecka. Na przykład zajęcia na huśtawce   terapeutycznej   dostarczają   stymulacji  w  ruchu    liniowym
    i rotacyjnym a to wzbudza w dziecku właściwe reakcje adaptacyjne.”
  • Integracja   czynności   zmysłowo – ruchowych   -   rozpoczyna   się   już  
    w  życiu  płodowym.  Najbardziej  intensywnie  przebiega  w  pierwszych  latach życia dziecka. W tym czasie jego rozwój jest bardzo dynamiczny, więc wszelkie niepokojące objawy w zachowaniu dziecka powinny być sygnałem do natychmiastowej konsultacji ze specjalistą. Nie trzeba nikogo przekonywać, iż wczesne rozpoznanie problemów jest ważnym elementem terapii i ma kluczowe znaczenie dla jej efektów.

 

Informacje

Liczba wyświetleń: 3591
Utworzono dnia: 06.12.2017

Historia publikacji

  • 22.01.2018 11:38, Administrator
    Edycja strony: Pracownicy
  • 22.01.2018 11:37, Administrator
    Edycja strony: Pracownicy
  • 06.12.2017 22:22, Administrator
    Dodanie strony: Pracownicy